استفاده از پمپ انسولین با کارتریج آماده

شرکت  نوو نوردیسک برای اولین  بار کارتریچ های از قبل  پر شده ای انسولین را برای استفاده ی اختصاصی در پمپ انسولین  تولید کرده است. در این گزینه ی درمانی جدید ، کارتریچ مربوطه با یک نوع انسولین آنالوگ از قبل پر شده است. این انسولین شامل  NovoRapid(R)(انسولین  اسپارت ) است که نوعی انسولین سریع الاثر می باشد و توسط شرکت  نوو نوردیسک تولید می شود. انتظار می رود با ارائه  این کارتریج  پر شده، استفاده  از پمپ انسولین برای  افراد مبتلا به دیابت  آسانتر شود.

 این کار تریج 1.6میلی لیتری  با همکاری غیر انحصاری شرکت روشه و نوو نوردیسک تولید  شده است و با سیستم  جدید پمپ انسولین Accu-Chek(R)سازگار  است.

یکی از چالش های اصلی  دراستفاه از پمپ انسولین قرار دادن مخزن انسولینی بود که توسط بیمار  بصورت  دستی پر می شد،  فرآیندی که شامل  چندین  مرحله است و از نظر بیماران  و کارشناسان بهداشتی یک  فرایند وقت گیر  و پیچیده  است.

به گفته ی دکتر نادران مدرس ارشد  بالینی  و مشاور افتخاری در رشته ی پزشکی  در دانشگاه  بیرمنگام: این فرایند مانعی  بزرگ  بر سر راه  انتخاب درمان  با پمپ انسولین  بود زیرا  نیاز به صرف  وقت  و کمک کارشناسان درابتدای استفاده از این وسیله داشت اما با ابداع  این کارتریج جدید که از قبل پرشده است، این مشکل برطرف شده و بیماران می توانند  منافع  ملموس استفاده از پمپ انسولین  را درمدیریت  دیابت خود حس کنند. درمقایسه با تزریق چند گانه  انسولین  پمپ انسولین  می تواند انعطاف پذیری را به شیوه ی زندگی  افراد مبتلا به دیابت وارد کند و در عین  حال کنترل دقیق تری برقند خون آنها  بدون خطر هیپوگلایسمی  داشته باشد.

دکتر Evansمدرس ومشاور دانشگاه کمبریج میگوید: این روش می تواند مزایایی را برای برخی بیماران  خاص ایجاد کند، درسالهای اخیر ما شاهد یک افزایش آهسته اما پیوسته در استفاده  از پمپ انسولین بوده ایم، درحال حاضر در بریتانیا  19 درصد از کودکان  و 6 درصد از بالغین مبتلا به دیابت  نوع 1 از پمپ انسولین  استفاده می کنند.

کارتریج ساخت شرکت  نوونوردیسک درحال حاضر دربریتانیا ، سوئد و اتریش عرضه می شود و درطول سالهای 2015 و 2016 دراکثر کشورهای اروپایی ارائه خواهد  شد.

 سیستم  پمپ انسولین Accu-Chek(R)دراواسط سال اخیر دراتریش عرضه گردید و درحال حاضر در بریتانیا نیز استفاده می شود و درطول سال 2015 در بازارهای دیگر اروپا عرضه  خواهد شد.

 درباره ی درمان با پمپ انسولین

 پمپ انسولین ، انسولین  را از یک مخزن درون پمپ از طریق یک مجموعه ی تزریق  و یک  کانولای کوچک به بدن بیمار تحویل می دهد. در پمپ های انسولین  از انسولین سریع الاثر نظیر انسولین  آسپارت استفاده می شود و انسولین  بطور مداوم  به بدن  بیمار تحویل داده می شود. پمپ انسولین غالباً توسط بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 که تحت درمان سختگیرانه با انسولین هستند، استفاده  می شود و این افراد  مجبور هستند بطور منظم مقدار قندخون خود را اندازه گیری کنند.

دانشمندان درسیستم های  جدید از دستگاه  مانیتورینگ مداوم قند خون (CGM)برای نظارت  برقند خون  بیمارانی  که از  پمپ انسولین  استفاده  می کنند، بهره جسته اند. پمپ انسولین  برای بیماران خاصی مناسب است و با وجود کنترل دقیق تر قند خون، انعطاف پذیری بیشتری را در شیوه ی زندگی  این افراد ایجاد می نماید.

در اروپا استفاده ازپمپ انسولین  در میان  افراد مبتلا به دیابت نوع 1 متغیر است و از کمتر از  5 درصد دربرخی کشورها تا 15 درصد  در کشورهای دیگر متفاوت است. درآمریکا  40 درصد افراد تحت  درمان با  پمپ انسولین  هستند.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/284834.php